Friday, July 17, 2009

PAS akan lakukan post-morten - Dato' Halim

Mohd Nor Yahya Wed Jul 15, 09 12:05:11 am MYTKUALA KRAI, 15 Julai (Harakah) - PAS akan membuat post mortem dalam masa terdekat ekoran kemerosotan ketara undi diperolehi pada pilihan raya kecil Dun Manek Urai semalam.

Riezan-Awangliku :-
Wahai PAS, nak buat post-morten apa lagi, dah menang nyawa-nyawa ikan 65 undi, kalau post-morten pun tak kan jadi 6,500 undi. Undi PAS dah merosotlah tu, bermakna orang dah tak suka dengan PAS lah tu kerana penipu dan busuk hati, tuduh dan fitnah kat orang macam-macam dengan PELIWAT boleh berkawan baik pulak, kitab mana yang di pakai tak tahu lah.

15 comments:

  1. Banggang punya PAS, dah tau 65 nak post mortem apa lagi, Takkan tak cuku tangan nak guna kaki. Menang ari tu pun main jahat, ada juga bawa balik pengundi hantu..... ari tu tuduh UMNO, tuduh pun tak ade bukti, yang banggang ni buat ada bukti.

    Awangliku biarlah dia nak buat posmortem.... PRU 13 nanti kita pos orang - orang dia balik kampung wak budu.

    Awangliku kenal dok kite sape........ Kite pejuang Islam Tulen, PAS tu pejuang nok bini banyok je,

    ReplyDelete
  2. ehmm...selama ni dok kate pas mengutuk dan cakap bukan-bukan..tapi bila diamati bahasa saudara awang-liku yang sorang nie(ratuayu)sangat la indah akan bahasanya...sesuai sangatlah dengan dirinya seorang puteri um-no..hihi:)

    pas menang walaupun agak parah..tapi masih leh buat post mortem...tapi um-no lak kalah,jadi memang ler takyah nak buat post mortem lagi..iye la dah mati kambus ajen la kan..hehe

    port mortem nie bahasa moden..dalam bahasa kita ni kira muhasabah diri la dalam memcari apa kelemahan dan kekurang diri..kan itu yang disaran oleh islam..:)

    saudara saudari sekali..membenci jangan keterlaluan takut esok rindu-rinduan..:)apa-apa pon saya berharap agar saya dan saudara dan saudari memdapat pertunjuk dari NYA

    ReplyDelete
  3. Jenis pencacai tak de otak macam ko nih memang tak pernah reti dengan bahse elok,woi 65 tuh menang la ngok bukan kalah,mana ko belajar sampai benggap gini?...

    yang UM-no dok bertempik menang kat parlimen tuh ko ingat apa?tak de majoriti 2/3 pun....belum pernah dalam sejarah malaysia..

    Tapi ye la orang macam ko nih mana reti sejarah....

    ReplyDelete
  4. Kita tahu berapa banyak duit yang diturunkan ke Manek Urai,kita pun tau berapa banyak jabatan kerajaan yang turun berkempen di manek urai.

    PAS bukan lawan dengan ameno atau bn,tapi PAS lawan dengan kerajaan.

    Macam budak kecik lawan dengan orang dewasa,tapi budak kecik yang menang.

    ReplyDelete
  5. dan akhirnye orang dewasa menangis dan mengelupur atas tanah..hehe jangan mare saudare ku awang liku..

    dalam sistem demokrasi yang diamalkan di malaysia walaupun menang dengan satu undi tetap dikira menang..

    cuma apa yang pas buat adalah menganalisis keputusan tersebut dari pelbagai sudut agar di masa akan datang um-no dan be-end boleh dikuburkan terus dari bumi malaysia tercinta ini..

    kepada awang liku dan rakan-rakan di dalam be-end,blum terlabat untuk kamu bersama-sama kami berjuang unuk mengembalikan hak rakyat..ketepikan politik yang bersifat mengaut keuntungan pribadi.

    ayuhbersama kami berjuang memakmurkan bumi MALAYSIA

    ReplyDelete
  6. Tuan rumah senyap je,tak buat post mortem ke kenapa bn kalah di Manek Urai.

    Elok gak buat post mortem naper bn tak bertanding di Penanti.

    ReplyDelete
  7. bukan setakat buat post mortem di manek urai dan penanti,tapi buat gak post mortem untuk keenam enam tempat yang dah kalah..

    dengan kekalahan 1-6 kepada PAKATAN RAKYAT masik mampukah umno menyatakan ia mendapatv sokongan rakyat malaysia?kalau begitu yakin mengata tidak di bubarkan dun perak...mengapa masih beria-ia mempertahankan kemenangan HARAM tersebut?

    buktikan pada seluruh RAKYAT MALAYSIA bahawa umno/bn benar-benar masih mendapat sokongan RAKYAT MALAYSIA...jangan dok syok sendiri sehingga mengangap kekalahan dengan majoriyi 65 undi sebagai kemenangan(nak bangga ngan menang takleh sebab asyik kalah)..

    kami PAKATAN RAKYAT dan juga seluruh RAKYAT MALAYSIA sangat sangat tidak sabar untuk memberikan satu pengajaran dan juga mungkin menguburkan terus umno/bn pada PRU akan datang..

    dan ketika itu masih mampukah umno/bn merase bangga dan megah dengan kejayaan mengurangkan majoriti undi..AYUH RAKYAT MALAYSIA DAN SAUDARAKU AHLI UMNO..JIKA BENAR ANDA SAYANGKAN AGAMA DAN BANGSA ANDA..BANGKITLAH MEMBERI PENGAJARAN YANG PALING BERMAKNA KEPADA PIMPINAN UMNO YANG MEROMPAK HARTA RAKYAT DAN MEMJADIKAN BUMI MALAYSIA TEMPAT YANG TIDAK SELAMAT BUAT RAKYAT MALAYSIA SENDIRI...BANGKITLAH BANGSAKU!!!!

    ReplyDelete
  8. Salam Jebat,
    Ada kah kamu ada bukti dan saksi pemimpin UMNO merompak harta rakyat, atau pun dalam perkiraan kamu saja dan fakta-fakta yang didengari dari orang lain yang kamu buat ukuran.
    Kalau begitulah, maka itu menjadi fitnah. Sabda Rasulullah s.a.w. " Hamba-hamba Allah yang jahat ialah mereka yang sentiasa membuat fitnah dan memecah-belahkan persaudaraan "
    Wallau'alam.

    ReplyDelete
  9. SAUDARA KU AWANGLIKU...KITA DIANUGERAHKAN ALLAH MATA UNTUK MELIHAT..TELINGA UNTUK MENDENGAR DAM MULUT UNTUK BERKATA-KATA...

    MUNGKIN SAUDARA MEMANG TIDAK NAMPAK,TIDAK MENDENGAR DAN JUGA TIDAK MAHU MENYATAKAN KEBENARAN YANG SANGAT PASTI DI DEPAN MATA SAUDARA...

    DARI MANA DATANGNYE AGAK AGAK SAUDARA KEKAYAAN YANG DINIKMATI OLEH PIMPINAN UMNO/BN..SEKADAR BERGELAR KETUA CAWANGAN SAHAJA SUDAH MAMPU BEOLEH KEMEWAHAN HIDUP SEDANGKAN HANYA BEKERJA DENGAN GAJI SEKADAR CUKUP MAKAN..

    BAGAIMANA PULA KEMEWAHAN YANG DINIKMATI OLEH PIMPINAN TERTINGGI YANG HARTANYA DILUAR JANGKAAN KITA...KALAU SETAKAT GAJI MENTERI PADE SAYA KEKAYAAN YANG DINIKMATI ITU ADALAH DI LUAR KEMAMPUAN..

    SAUDARA TAHU DAN SAUDARA JUGA MELIHAT AKAN KEBENARAN INI..HANYA SAUDARA BISUKAN LIDAH DARI MENYATAKAN KEBENARAN..DAN AKHIRNYA SAUDARA BERTANYA KEPADA HAMBA SEOLAH-0LAH SAUDARA TIDAK MENGETAHUINYA..

    TAK MENGAPA JIKA SAUDARA TIDAK MENGETAHUINYA KERANA ALLAH MAHA MENGETAHUI APA YANG BERLAKU...

    ReplyDelete
  10. Salam Jebat,
    Kalah tak apa enam ke sepuluh tempat ke tak kisah, asalkan bangsa melayu dan Agama Islam terus bersaudara, jangan sampai menjadi huru-hara dan berperang sesama saudara, betulkan jebat? Tak payah ceritalah dengan saya, dah saya katakan pada jebat yang saya lebih masak dalam PAS, saya kenal orang-orang PAS dari akar-umbi hingga ke Pusat. kalau jebat nak tahu, jebat kena kaji dan siasat seorang demi seorang semua pemimpin PAS, baru lah kita boleh buat ukuran, 35 tahun saya bersama dengan PAS.
    Semoga Allah merahmati kita semua, terima kasih.

    ReplyDelete
  11. SALAM KEMBALI BUAT AWANGLIKU..SAYA SETUJU KATA-KATA SAUDARA AGAR BANGSA MELAYU DAN ISLAM TERUS BERSAUDARA...DAN ITULAH YANG DIPERJUANGKAN PAS..

    SAUDARA AWANGLIKU AGAK MEMDABIK DADA MENGATAKAN LEBIH MASAK DALAM PAS BERBANDING SAYA..MUNGKIN SAYA LEBIH MUDA BARANGKALI MENYEBABKAN AWANGLIKU BERKATA-KATA SEDEMIKIAN..ISLAM TIDAK MENGIRA USIA UNTUK KITA MENGETAHUI SESUATU..SAYA TIDAK MEMPERJUANGKAN PAS KERANA SESEORANG..

    TAPI PERJUANGAN SAYA DALAM PAS DISEBABKAN PELEMBAGAAN PAS YANG MENDAULATKAN ISLAM TIDAK SEPERTI UMNO YANG MENDAULATKAN MELAYU(TAPI NAMA PARTI SEBUT IKUT INGGERIS)SAYA TIDAK BERJUANG DALAM PAS KERANA TOK GURU NIK AZIZ ATAU SESIAPA PON..SAYA BERJUAN DEMI ISLAM TERCINTA DAN SAYA MELIHAT PAS MAMPU MENYEDIAKAN TEMPAT UNTUK SAYA MEMPERJUANGKAN ISLAM BERBANDING UMNO...

    SAUDARA AWANGLIKU BERSAMA PAS SELAMA 35 TAHUN DAN KEMUDIANNYA MENINGGALKAN PAS MELANGKAH KEPADA UMNO..MENGAPA?HANYA SAUDARA YANG TAHU..TAPI SEDIHNYA KALAULAH KERANA HENDAK MEMPERJUANGAN ISLAM RASENYE SAUDARA SUDAH MELAKUKAN KISILAPAN BESAR..

    UMNO HARI INI BUKAN SAHAJA MENOLAK ISLAM AKAN TETAPI DILIHAT TELAH MEMPERSENDAKAN ISLAM..UCAPAN PEMIMPIN UNMO BERKAITAN HUKUM HUDUD MEMPERLIHATKAN BAGAIMANA UMNO MENOLAK ISLAM DAN MEMPERSENDKAN ISLAM..

    SAUDARA AWANGLIKU..APAKAH UMNO LEBIH MEMPERJUANGKAN ISLAM BERBANDING PAS SEHINGGAKAN SAUDARA SANGGUP MENINGGALKAN PAS..LIHATLAH WANITA UMNO YANG TIDAK BERTUDUNG..APAKAH HUKUMNYE..ATAU ADAKAH AWANGLIKU HENDAK MENGATAKAN SEBAGAIMANA KATA-KATA ASTORA JABAT(BEKAS PENULIS KOLUM UTUSAN MALAYSIA)

    APAKAH PULA HUKUMNYA BERSALAMAN ANTARA LELAKI DAN PEREMPUAN DIDALAM BN...DAN ADAKAH SAUDARA MENGKAJI SEORANG DEMI SEORANG PIMPINAN UMNO SEBELUM SAUDARA MEMBERIKAN SOKONGAN KEPADA UMNO...

    SAYA TIDAK AKAN MEMPERTIKAIKAN JIKA SAUDARA MENINGGALKAN PAS DEMI MENGEJAR WANG RINGGIT YANG DIJANJIKAN UMNO KERANA DIDALAM PAS TIDAK DIJANJIKAN WANG RINGGIT MALAH DITUNTUT UNTUK MENGGORBANKAN PULA WANG RINGGIT UNTUK PAS..

    SEMOGA MASIH ADA PETUNJUK ALLAH BUAT ORANG-ORANG YANG TERSILAP LANGKAH..DAN SEMOGA ALLAH MENGKEKALKAN ORANG-ORANG YANG BENAR DIJALAN YANG DIREDHAI ALLAH...AMIN

    ReplyDelete
  12. Salam Saudaraku Jebat,
    Kalaulah itu kata jebat, terpulanglah pada jebat untuk menilainya, setiap perlembagaan memang baik sama juga UMNO tetapi manusia yang melaksanakan itu yang mencorakan berbagai rupa.
    Perlembagaan tetap perlembagaan, kalau tiada orang melaksanakannya ia akan tinggal perlembagaan didalam buku atau kertas itu sendiri. Perlaksanaan itu lah dilakukan oleh manusia, apabila manusia ianya bukan semuanya perfect, ada yang kelebihan disana dan ada yang kelemahan disini, begitulah lumrah manusia didalam alam ini sebagai makhluk Allah yang Maha Esa. Jadi sama-samalah kita berdoa semoga kita semua mendapat hidayahNYA.

    Wallau'alam.

    ReplyDelete
  13. Sebab tuh PAS mendesak supaya pelembagaan manusia itu diganti dan diletakkan hukum ALLAH ditempat paling tinggi.

    Alasan negara berbilang kaum tidak pernah timbul sebenar,tetapi hanyalah propanganda ameno dan puak pencacai didalam ameno.

    Kalau kita orang Islam sendiri terang2 melawan undang2 Islam,apakah kita hairan kalau bangsa atau ugama lain menentang.

    Terkini,nampak kepada kita sebilangan bukan Islam telah boleh menerima hukum Islam,tetapi malangnya ameno dan bn yang terang2 menolak.Bukan sekadar tidak mahu melaksanakan hukum Islam bahkan nampaknya menentang dengan mempersendakan hukum ALLAH.

    ReplyDelete
  14. asalamualaikum...
    memang saudaraku awangliku,kalau perlembagaan itu akan tinggal perlembagaan jika orang yang meminmpin tidak melaksanakan...akan tetapi adalah baik berada dalam perlembagaan yang baik dari berada dalam perlembagaan yang kurang baik..

    umpama meminum air dari beks yang berhabuk..air yang bersih akan kotor jua akhirnye..sayang saudara yang berada dalam bekas yang bersih lari meninggalkannya dan pergiu kepada bekas yang kotor..

    moga-moga akan ada lagi hidayah dan petunjuk allah buat saudara...amin

    ReplyDelete